Görsellerde kullanılan camlar görsel amaçlıdır. Kasklar aksi belirtilmediği sürece şeffaf vizör ile gelmektedir
Alpinestars Supertech R10 Carbon Element Spor Motosiklet Kaskı Siyah / Kırmızı / Beyaz
10 yıldan fazla süren yoğun çalışma, geliştirme ve testlerin sonucu olan Supertech kask ailesinin hedefi, dünya çapındaki yarışçılar ve sürücüler için mümkün olan en gelişmiş, korumalı ve performansı artıran kaskları yaratmaktır. Supertech R10 kaskının Alpinestars'ın Kask Ürün Geliştirme Departmanı tarafından MotoGP efsanesi Andrea Dovizioso ve MotoGP sürücülerinden Jorge Martin ve Jack Miller ile birlikte yıllarca süren kapsamlı araştırma, geliştirme ve testlerinin ardından. S-R10 ile tasarımın odak noktası, özellikle koruma ve yeni bir güvenlik düzeyi söz konusu olduğunda en yüksek düzeyde performans sağlamaktı. S-R10 Kask, mükemmel havalandırma, eşsiz konfor ve mümkün olan en hafif ağırlığın mükemmel bir karışımını, başka herhangi bir özellikten ödün vermeden sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. S-R10'un tasarımına ve geliştirilmesine özgü bir diğer önemli unsur, kaskın gelişmiş aerodinamiğidir; rüzgar tünelinde sürtünmeyi azaltmayı ve optimum aerodinamik stabilite sağlamayı amaçlayan sayısız oturum vardır.
TEMEL ÖZELLİKLER
SUPERTECH R10 KASK TEKNİK ÖZELLİKLERİ & DIŞ KABUK
KARBON KABUK YAPISI ÇOK KATMANLI KOMPOZİT, ENERJİYİ DARBELERDE DAĞITIR
ECE 22.06, DOT ve FIM standartlarına uygun Supertech R10'un kabuk yapısı, daha sonra 3K yüksek yoğunluklu karbon dış kısım, tek yönlü karbon kompozit katman, aramid fiber katman içeren çoklu kompozit kombinasyonlu son derece gelişmiş bir kalıplama teknolojisi kullanır.
3K yüksek yoğunluklu karbon dış katman, kabuk üzerinde mükemmel güç ve enerji dağıtım verimliliği sağlar.
Tek yönlü (UD) karbon kompozit katman, kabuk etrafında önemli ölçüde daha fazla radyal güç sağlayarak sıkışmayı önler, ancak iletilen darbe enerjisini azaltmak için kontrollü sapmaya izin verir. Aramid elyaf artı cam elyaf katmanları da kritik nüfuz koruması sağlar.
Önceden emprenye edilmiş fiber üzerine uygulanmış gelişmiş bir epoksi reçine ile her şeyin birbirine yapıştırılmasıyla oluşturulan bu katmanlı kompozit kombinasyon, mukavemeti, mekanik performansı ve hafifliği en üst düzeye çıkarmak için reçinenin fibere karşı ideal oranını mükemmel bir şekilde kontrol eder. Malzeme katmanlarının kombinasyonu, gelişmiş enerji yönetiminin yanı sıra sınırlı dış kabuk sapması sağlayarak enerjinin daha geniş yayılmasını ve EPS astar tarafından daha iyi emilmesini sağlar.
S-R10'un benzersiz kabuk yapısı son derece etkili darbe koruması sağlar. Alpinestars'ın son teknolojiye sahip Araştırma ve Geliştirme merkezi bünyesinde tam donanımlı bir kask test tesisi bulunan şirket, kapsamlı bir etki araştırma programı yürütmüştür. Araştırma ve geliştirme çalışmalarımız, S-R10'un mevcut ECE 22.06 kask yönetmeliği standart sınırlarını çok aşan doğrusal ve eğik darbe performansı sonuçları sağladığını göstermiştir. Kask ile nesne arasında 90 derecelik bir açıyla gerçekleşen doğrudan doğrusal darbeler için S-R10, standardı ortalama %37 büyüklükle aşıyor. Darbe enerjisinin doğrusal 90 derecelik veya dik açılı düz darbe dışındaki bir açıdan geldiği dönme ivmesi ve eğik darbe performansı için S-R10, standardı %65 oranında aşar.
İÇ KABUK
S-R10'UN İÇ KABUĞU FARKLI YOĞUNLUKLARDAKİ EPS'DEN YAPILMIŞTIR
S-R10, tıpkı dış kabuk gibi dört iç kabuğa sahiptir ve dört anatomik boyutta mevcuttur. S-R10'un yapısı, sürücülerin doğru oturuşa sahip olmasını sağlamak için optimize edilmiştir; bu, yalnızca konforu artırmak ve genel ağırlığı azaltmakla kalmaz, aynı zamanda en önemlisi, kaskın bir darbe durumunda etkinliğini artırır. Kaskın dış kabuğunun altında, dış kabuk üzerinde dağılan darbe kuvvetlerinden mükemmel enerji emiliminin yanı sıra sıkı ve rahat bir uyum sağlamak için farklı bölgelere stratejik olarak konumlandırılmış altı spesifik yoğunluğa sahip sekiz parçalı, çok yoğunluklu bir EPS astar bulunur. EPS astar, tıpkı dış kabuk gibi, her kask boyutu için kendine özgü bir boyuta sahiptir ve konu koruma ve konfor olduğunda kaskın performansını ve uyumunu daha da uygun hale getirir.
DOĞRUSAL VE EĞİK KUVVET YÖNETİMİ
EPS'nin iç yüzeyi pürüzsüzdür ve üstün eğik darbe yönetimi için optimize edilmiş, düşük sürtünmeli bir alan oluşturur. Diğer kask testi türleri söz konusu olduğunda, en iyi kasklar, eğik ve doğrusal darbe kuvvetlerinin yanı sıra dönme kuvvetlerine karşı da koruma sağlayan kasklardır.
Bu dönme, eğik ve doğrusal darbe kuvvetleriyle mücadele etmeye ve bunları hafifletmeye yardımcı olmak için Alpinestars, EPS astarının iç yüzeyinde düşük sürtünmeli bir yüzey tasarladı. İç yüzey inanılmaz derecede pürüzsüz olacak şekilde parlatılır ve ardından sürtünmeyi daha da azaltmak için özel olarak kaplanır, böylece konfor astarının EPS'ye karşı hareket etmesi sağlanır. Sonuç, sürücünün kafasının kaskın içinde bağımsız olarak hareket etmesine veya tam tersi şekilde, kafaya, boyuna, beyne ve omurgaya iletilen kuvvet miktarını önemli ölçüde azaltabilen, artan rotasyonel, eğik ve doğrusal kuvvet yönetimidir. eğik etki sağlarken aynı zamanda beyin sarsıntısı olasılığını da azaltır. Özetlemek gerekirse, EPS astarın iç şekli ve özel kaplamasının konfor astarındaki özel olarak geliştirilmiş yüzeyle birleştirilmesiyle özel dönme darbesi koruması sağlanır. Bu patentli teknoloji, sürücünün kafasına iletilen dönme ivmesini azaltır.
KORUMA
A-HEAD YERLEŞTİRME SİSTEMİ
S-R10'un kişiselleştirmesine ve özel, kişiye özel uyumuna ek olarak kaskın benzersiz ve patentli A-Kafa Yerleştirme Sistemi de bulunmaktadır. A-Kafa Sistemi, kaskın kafaya oturduğu yüksekliği ve açıyı ayarlama yeteneğine sahip olarak kaskın tam olarak sürücünün tercihine göre ayarlanmasına olanak tanır. EPS, sürücünün kafasının kask içinde ne kadar derin oturduğuna ve kaskın ne kadar ileri veya geri eğildiğine göre uyarlanabilen ultra özel bir kurulum sağlayan A-Kafa Yerleştirme Sistemi ile donatılmıştır.
AERODİNAMİK
CFD SİMÜLASYONLARIYLA GELİŞTİRİLEN, RÜZGAR TÜNELİ VE PİSTTE ONAYLANMIŞ S-R10 KASK, DÜŞÜK SÜRÜKLENME PERFORMANSI VE MAKSİMUM AERODİNAMİK KARARLILIK İÇİN OPTİMİZE EDİLMİŞTİR.
S-R10, geliştirilmeye başlandığı günden bu yana tam ölçekli rüzgar tünelinde geliştirildi. Farklı baş pozisyonlarında sürtünme katsayısı için aerodinamik hedefler ve farklı açılarda stabilite, kask şeklinin geliştirilmesinde birincil hedefti; ilk olarak Hesaplamalı Akışkanlar Dinamiği ile kapsamlı bir şekilde geliştirildi, ardından tam ölçekli rüzgar tünelinde ve son olarak pistte doğrulandı. Sonuç, aerodinamik galerisinde test ettiğimiz diğer yarış kasklarına kıyasla en düşük sürtünme seviyesini ve yüksek hızda en yüksek aerodinamik stabilite seviyesini elde eden bir kasktır. Bu, S-R10'u en iyi aero performansı nedeniyle fabrika MotoGP takımlarının tercih ettiği kask haline getirdi. Yol sürücüleri de bundan faydalanacak, yüksek hızda boyunlarındaki gerginlik azalacak ve rüzgar gürültüsü düşük seviyelerde olacak.
S-R10, iki ayrı aerodinamik spoyler ile geliyor - biri standart, diğeri ise daha uzun yarış versiyonu - ve her ikisi de Alpinestars'ın patentli serbest bırakma sistemi ile donatılmış. Bu sistem, açı ne olursa olsun önemli bir darbeye maruz kalması durumunda spoylerin kask kabuğundan ayrılmasına yardımcı olan elastik bağlantılara sahip ve böylece potansiyel dönme enerjisini azaltıyor.
Ayrıca, S-R10'un dengesini daha da desteklemek ve aerodinamik sürtünmeyi iyileştirmek için yan kanatçıklar da bulunmaktadır. Ek olarak, kask vizöründe aero-akustik performansı iyileştirmek için türbülatörler bulunmaktadır. Sonuç olarak, standart yol spoyleri ile donatılmış kaskın aerodinamik performansıyla karşılaştırıldığında, S-R10'un kendisi test ettiğimiz en iyi performans gösteren aerodinamik kasktır ve yarış spoyleri ile aero kanatçıkların konfigürasyonu birlikte kullanıldığında sürtünmede ek %4,54 oranında bir azalma elde ettik.
HAVALANDIRMA
SUPERTECH R10 KASKINDA ON BİR HAVALANDIRMA NOKTASI VARDIR
Havalandırma ve nefes alabilirlik söz konusu olduğunda, göz portu hariç 11 havalandırma portu, çene korumasında 3 ve kaskın üstünde 4 olmak üzere 7 giriş, ayrıca çene kısmında 2 yan port ve kaskın üst arka kısmında 2 olmak üzere 4 egzoz bulunmaktadır. Bu havalandırma portları, iç EPS astarı boyunca bir dizi hava kanalıyla doğrudan kaskın kabuğuyla bütünleşir. S-R10 ile hava akışı portlardan girer ve ayrıca bir dizi kanal aracılığıyla sürücünün başının üzerinden ve etrafında aktif olarak dolaşır ve ardından kaskın arkasından çıkarılır.
Üst havalandırma, daha iyi konfor için havayı başın üstüne yönlendiren büyük bir merkezi kaydırıcıya sahiptir ve açıldığında sürücünün alnından sıcak havanın atılması için havalandırma kanalları bulunur. Arka spoylerin altında, sıcak havanın etkili bir şekilde atılması için iki adet havalandırma deliği bulunur. Çene havalandırmaları, kaskın ön tarafında, kalkan kilidi mekanizmasının yanlarında bulunan iki açıklıktan oluşur ve her bir kanatta köşede havalandırma kanalını açmak veya kapatmak için kullanılan bir tırnak bulunur. Bu noktadan giren hava, kalkanların iç tarafına doğru yönlendirilir ve buğulanmayı ve buğulanmayı etkili bir şekilde önleyen lamine bir hava akışı oluşturur. Ayrıca çene kısmı havalandırmaları nemli havayı kaskın dışına çekmek için kullanılır.
VİZÖR ÖZELLİKLERİ
VİZÖR MEKANİZMASI, DARBELER SIRASINDA İSTENMEYEN VİZÖR ÇIKMASINI ÖNLEMEK İÇİN METAL KİLİT BİLEŞENLERİYLE DONATILMIŞTIR, ÖNDEKİ METAL KİLİTLE KAPALI KONUMDA KİLİTLENMİŞTİR
Vizör, darbeler ve/veya çarpışmalar sırasında istenmeyen vizör ayrılmasını önlemek için metal kilitleme mekanizması kolu ve ayrıca maksimum görüş alanı için alçaltılmış yan çizgi olmak üzere iki benzersiz özelliğe sahiptir ve 220 derecelik yanal ve 57 derecelik dikey görüş sağlayan zaten olağanüstü geniş bir göz yuvasının üstüne gelir ve harika sürüş konforu sağlar.
Vizör, yan mekanizmaları aracılığıyla kabuğa bağlanır ve kalkanın dönmesine ve hareket etmesine izin vererek kaskın kauçuk pencere kaplamasına tamamen karşı sızdırmazlık sağlar.
Ek olarak, vizörün kendisi güvenli ve aletsiz hızlı çıkarma sistemi sayesinde kolayca değiştirilebilir veya çıkarılabilir.
S-R10, 3 mm kalınlığında Optik Sınıf 1 vizörle donatılmıştır ve çizilmez ve buğu önleyici bir işlemle kaplanmıştır.
Vizör, PINLOCK 120XLT - 100% MAX VISION lensini yerleştirebilmek için iç pinlere ve tear-off takabilmek için dış pinlere sahip şekilde donatılmıştır.
ÇIKARILABİLİR ASTAR
ASTARLAR ÇIKARILABİLİR VE YIKANABİLİRDİR VE ANTİ-MİKROBİYAL KUMAŞLARDAN OLUŞUR
Çene Pedi: Çene pedi ve boyun pedi, gelişmiş eğik darbe yönetimi için elastik olarak bağlanmıştır ve dört panele (ön, yanlar, arka) dayalı bir yapı ile uygun köpük kalınlığıyla optimize edilmiş bir uyum sağlar.
Üst Ped: Üst ped çıkarılabilir ve A-Head Uyum Sistemi aracılığıyla yüksekliği ayarlanabilir.
Yanak Pedleri: Yanak pedleri, konfor ve nefes alabilirlik sunan birinci sınıf köpük ve kumaşlarla donatılmıştır. Yanak pedleri ayrıca, yan yanak pedinin pist kenarı desteği ve tıbbi personel tarafından kolayca çıkarılmasını sağlayan bir acil durum çıkarma sistemine sahiptir ve ayrıca bir hidrasyon sisteminin takılması için bir kanala sahiptirler.
AĞIRLIK
Ağırlığa gelince, ECE / DOT / FIM sertifikalı Supertech R10 kaskı, orta boy için etkileyici 1.540+50 gram ağırlığındadır ve S-R10'a son derece yüksek bir performans, koruma ve ağırlık oranı sağlar.
YAPI
ÇENE PROFİLİ
Dış kabuk tasarımının bir diğer koruma özelliği, taban alanının özel olarak bir rahatlama bölümü sağlamak için şekillendirildiği çene profilidir. Alt profil, köprücük kemiğini geçecek şekilde yükseltilmiştir ve sert karbon kabuğun köprücük kemiğiyle potansiyel temas kurması yerine, S-R10, kask kabuğunun ötesine uzanan ve daha esnek bir kauçuk bileşiğiyle kaplı daha yumuşak bir EPP (genişletilmiş Polipropilen) astarına sahiptir. Bu çene tasarımı, motosiklette daha yaygın yaralanmalardan biri olan her türlü köprücük kemiği yaralanması olasılığını azaltır.