4500 TL Üzeri Siparişlerde ÜCRETSİZ KARGO
Merhaba  Ziyaretçi,  Hoş Geldiniz!
Menü
Hesabım
Şifremi Unuttum
Kayıt Ol
Zafer Beysüngü Anlatıyor: Motosiklette Arka Çanta Kullanımı
08.02.2025

Zafer Beysüngü Anlatıyor: Motosiklette Arka Çanta Kullanımı

Merhabalar, motosiklette arka çanta kullanımı hakkında en önemli bilgileri tekrar etmemizde fayda var.

Arka çanta yolcu için de, sürücü için de çok faydalı olduğu için kullanmak istiyoruz. Bütün motosikletlere de takmaya çalışıyoruz çünkü birçok ihtiyacımızı karşılıyor. Fakat motosiklete bir arka çanta eklediğimizde, motorun aerodinamik yapısı bozulduğu için bunun sürüşe negatif etkileri oluyor. Bu bizim dikkat etmemiz gereken en önemli konu. Zaten çanta ya da çantalı bir motosiklet aldığınızda arka çanta kullanımı hakkında en azından bir etiket ya da bir kullanma kılavuzu yanında gelmektedir.

Etikette arka çantanın kapasitesi yani ağırlık kapasitesi ile hız kapasitesine dair bilgiler bulunur. Genellikle maksimum 130 km süratlerde kullanılması önerilir. Motosikletinizi daha yüksek süratlerde kullanıyorsanız, arka çanta kullanmayın.

Bir de ağırlık kapasitesi vardır, o da çantanın büyüklüğüne göre değişir. Onun da sınırını size bilgi olarak etikette veya kullanım kılavuzunda verirler ve bu sınırlar içerisinde kullanmanızı isterler. Peki biz bunu dikkate almazsak ne olur? Bu çanta aerodinamik yapıyı bozduğu için, yani normalde seyir halindeyken aldığınız rüzgar çantaya çarpacağı için motoru arkadan çok daha kolay etkileyecektir. Bunun da gidonda hissettiğiniz yalpalanma, sağa sola savrulma gibi negatif etkileri olacaktır. Bu durum bizim sürüşümüzü bozacağı ve çok ciddi tehlike yaratacağı için önemli bir konudur, atlamamak gerekir. Yine gereğinden fazla, yani çantanın ağırlık kapasitesinden fazla ağırlık kullanırsak motorun gücüne de etki edecektir.

Arka çanta kullanımı sadece sürücü için değil, yolcu için de çok konforludur. Çünkü yolcu (ya da artçı) biniş veya sürüş sırasında çantadan destek alabilir. Seyir halindeyken bütün ağırlığımız arkaya doğru gitmek istiyor, burada da bir destek olduğunda çok daha rahat oturuyoruz ve yolculuk konforu artmış oluyor. Burada dikkat etmemiz gereken nokta, arka çantaya tamamen gücümüzü bindirmemek ve sadece destek amaçlı kullanmak. Tersini yaparsak bütün ağırlığı istemediğimiz bir biçimde arka tarafa aktardığımız için, yani motosiklette oluşan ağırlık merkezini hesapsız bir şekilde arka tarafa ilettiğimizden dolayı motorun dengesini, stabilitesini bozmuş oluruz. Bu da sürüşümüzün daha konforsuz hatta riskli hale getirmeye başlar. Motosiklete binen yolcunun da bu konuya dikkat etmesi gerekir. Herkese güzel sürüşler dilerim.

T-Soft E-Ticaret Sistemleriyle Hazırlanmıştır.